Træpiller i Palle Rammer

Her kan alle forhandlere sælge deres produkter.
Det gælder både træpiller, stokerfyr osv.
Ligeledes er forhandlere og producenter velkommen til at informere os om nye produkter osv.
Forumregler
Her kan alle forhandlere skrive nyheder, sælge produkter osv.
Når emnet ikke længere er gældende, bedes I skrive det i emnet som en tilføjelse.
For andre brugere end forhandleren er det kun tilladt at spørge ind til produktet og/eller firmaet.
Alt andet vil blive betragte som spam og slettes uden varsel.
Besvar
jcbs
Stoker IV
Stoker IV
13
Indlæg: 113
Tilmeldt: 09 apr 2011 06:58

Træpiller i Palle Rammer

Indlæg af jcbs »

Et spørgsmål til alle her.
Vi har fået adgang til Egetræspiller i bigbags. Problem: En bigbag er lidt ustabil at håndtere, desuden er den for "rund om maven" til at min trucklight kan flytte den. Max bredde er 105 cm, en bigbag bliver hurtigt 110-115 cm.
Jeg går og sysler lidt med at "tappe" pillerne over i en euro palle med pallerammer omkring. PalleRammerne vil bliv "foret" med en plastpose indvendigt. Der kan være 500 kg i en ramme der er 1 meter høj. Kunden får så 2-6 pallerammer eller mere, leveret med truck eller el-hund og sætter dem i garagen eller hvor de nu skal opbevares. Når kunden skal bruge piller, tager man blot sin løftevogn og trækker en palleramme ind til fyret / magasinet og fylder over med en spand. Rammerne tages af i samme takt som man tømmer, dvs du skal ikke "hænge" ind over en høj kant for at få pillerne i spanden. Pallerammer og paller fylder ikke meget når de er pakket sammen. Inden den sidste ramme er tømt, bestiller man en ny leverance. Vognmanden tager returpaller og rammer med.
Først var dette koncept tiltænkt som "afløser" for bigbags, da det er træls at tømme en bigbags da den bliver slatten og falder sammen. Desuden er en bigbag tit for stor og tung at trille rundt med på en palleløfter i fyrrummet. Men i betragtning af at disse Egetræspiller også kan sælges til en fornuftig pris (sammenlignet med andre produkter købt i danmark) kunne det evt også være et alternativ til piller i små poser. Man er da fri for alle de tomme poser der tit ligger og flyder og de tager heller ikke plads i affaldsspanden. :) . Lad mig høre jeres mening. Jeg har med vilje ikke nævnt priser, da det er selve konceptet jeg gerne vil have vurderet og ikke en vurdering af prisen.

Med venlig hilsen
Jens Christian Skovbo
Skorup træpillesalg.

EagleDk
Stoker I
Stoker I
11
Indlæg: 6
Tilmeldt: 09 jul 2012 12:11

Træpiller i Palle Rammer

Indlæg af EagleDk »

Umiddelbart syntes jeg det lyder fornuftigt nok ......
Jeg dog se to negative sider :
1) det giver lidt mere manuel håndtering i forhold til sække - og dermed også mere støv ( har dog aldrig selv prøvet at grave i en palle træpiller med en spand )
2) Hvis man køber lidt større mængder , vil de fleste hurtigt løbe tør for gulvplads - der skal jo bruges ca. den dobbelte gulvplads for at have den samme mængde stående - i forhold til paller med sække ........ med mindre man er udstyret med en pallestabler der kan sætte dem oven på hinanden !

Positivt er selvfølgeligt at man er fri for have alle de f........ sække liggende og flyde ........... ( de giver dog en go' varme i fastbrændselsfyret )

Mvh.
Flemming DJ
Stoker XVI
Stoker XVI
14
Indlæg: 2012
Tilmeldt: 06 nov 2009 13:39
Mit fyr: Opop + Sonnenkraft
Areal: 129 m2
Brændsel: RW Piller
Fremviser gerne i postnummer: 9740
Dagligt forbrug: Solskin en masse ;-)
Årligt forbrug: Ca. 4,1 ton
Geografisk sted: Jerslev J, Vendsyssel
Har takket: 2 gange
Blevet takket: 3 gange

Træpiller i Palle Rammer

Indlæg af Flemming DJ »

Lyder spændende. :great:

Men, kan de stables? Man kan jo ha begrænset gulvplads men som regel højt nok til loftet. :wink:

Kan man høre, vi bruger sække?
Mvh Flemming

Bilpleje i Nordjylland: http://duensmobilebilpleje.dk
jcbs
Stoker IV
Stoker IV
13
Indlæg: 113
Tilmeldt: 09 apr 2011 06:58

Træpiller i Palle Rammer

Indlæg af jcbs »

Kan godt stables, men det kræver så en pallestabler eller lig. for at kunden selv kan tage den øverste ned. Vi har prøvet at levere en enkelt der var i 2 meters højde, den er lidt ustabil at flytte rundt på og noget bøvl når man skal 2 meter op med spanden for at tage de første piller. Derfor vil jeg helst holde den i ca. 1 meters højde da det er mest brugervenligt.
Brugeravatar
Havmand
Stoker XVI
Stoker XVI
14
Indlæg: 2315
Tilmeldt: 17 mar 2010 21:08
Mit fyr: Atmos DC25 samt Scotte v.10 comfort 10KW
Areal: 190
Brændsel: Blandet træ og piller
Fremviser gerne i postnummer: 4700
Dagligt forbrug: 30 kg
Geografisk sted: Næstved, Sydsjælland
Blevet takket: 2 gange

Træpiller i Palle Rammer

Indlæg af Havmand »

Ideen er ikke helt tosset, MEN det vil give ekstra arbejde - Og at skovle piller med en spand, bliver man hurtig træt af...
Kan du ikke sænke hele bigbaggen ned i en gang palle rammer, så du slipper for foringen?

De pallerammer - Vil du sælge dem, eller lave en form for pant på dem?
- De er jo just ikke gratis.
Bo Sarup-Havmand
Mit interface
Min Stokerlog

jcbs
Stoker IV
Stoker IV
13
Indlæg: 113
Tilmeldt: 09 apr 2011 06:58

Træpiller i Palle Rammer

Indlæg af jcbs »

Planen var et pant system hvor der betales pant for den enballage man får og krediteres for den emballage der kommer retur. Kun hvis jeg ikke får emballagen retur kommer kunden til at "hænge på regningen" og selvfølgelig hvis emballagen er gået itu. (herunder ikke alm slidtage)

Tror ikke det er muligt at sænke hele bigbaggen ned i en palleramme, den er simpelthen for "tyk"
Brugeravatar
Havmand
Stoker XVI
Stoker XVI
14
Indlæg: 2315
Tilmeldt: 17 mar 2010 21:08
Mit fyr: Atmos DC25 samt Scotte v.10 comfort 10KW
Areal: 190
Brændsel: Blandet træ og piller
Fremviser gerne i postnummer: 4700
Dagligt forbrug: 30 kg
Geografisk sted: Næstved, Sydsjælland
Blevet takket: 2 gange

Træpiller i Palle Rammer

Indlæg af Havmand »

jcbs » 13 Jul 2012, 12:03 skrev:Planen var et pant system hvor der betales pant for den enballage man får og krediteres for den emballage der kommer retur. Kun hvis jeg ikke får emballagen retur kommer kunden til at "hænge på regningen" og selvfølgelig hvis emballagen er gået itu. (herunder ikke alm slidtage)
Lyder som en rigtig fin plan :great:
jcbs » 13 Jul 2012, 12:03 skrev:Tror ikke det er muligt at sænke hele bigbaggen ned i en palleramme, den er simpelthen for "tyk"
Så må den på kur icon_cheesygrin.gif
Bo Sarup-Havmand
Mit interface
Min Stokerlog
Bennie
Stoker III
Stoker III
11
Indlæg: 98
Tilmeldt: 02 aug 2012 00:50
Mit fyr: Scotte 10 KW 6.77
Areal: 110 m2
Brændsel: piller
Geografisk sted: Sydsjælland

Træpiller i Palle Rammer

Indlæg af Bennie »

Jeg ved godt det kan lyde lidt Anders And, men kunne man ikke forstille sig, at man satte en slags sluse, i en af de nedre pallerammer, så den var nemmere at tømme ?
jcbs
Stoker IV
Stoker IV
13
Indlæg: 113
Tilmeldt: 09 apr 2011 06:58

Træpiller i Palle Rammer

Indlæg af jcbs »

Det kunne man måske godt, dog er der nogle udfordringer der skal tages højde for. En af de væsentligste er nok at få hele pallen løftet op således man kan få en spand under. Desuden er træpiller ikke "letløbende" som korn er, så jeg kan være bange for at der ikke vil løbe mange piller ud, hvis slusen laves i siden af pallerammen.
Bennie
Stoker III
Stoker III
11
Indlæg: 98
Tilmeldt: 02 aug 2012 00:50
Mit fyr: Scotte 10 KW 6.77
Areal: 110 m2
Brændsel: piller
Geografisk sted: Sydsjælland

Træpiller i Palle Rammer

Indlæg af Bennie »

slusen skulle sidde så højt, så man kan få spanden under, når så pallen er tømt ned til slusen, så kan man jo bare tage rammerne af og så tage det sidste med spanden. Jeg syntes at have læst om nogle herinde der tømmer bigbag med et skarpt slebet jern rør der bliver slået ind i bigbaggen og der løber pillerne fint ud, så hvis der kunne laves en sluse i den ene palleramme, hvor man kan skyde en plade for, for at lukke igen, så vil jeg da tro at de fint kunne løbe ud.

Besvar