Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Danske piller, Fra 1600,- pr. ton, Sjælland

Her kan alle forhandlere sælge deres produkter.
Det gælder både træpiller, stokerfyr osv.
Ligeledes er forhandlere og producenter velkommen til at informere os om nye produkter osv.
Forumregler
Her kan alle forhandlere skrive nyheder, sælge produkter osv.
Når emnet ikke længere er gældende, bedes I skrive det i emnet som en tilføjelse.
For andre brugere end forhandleren er det kun tilladt at spørge ind til produktet og/eller firmaet.
Alt andet vil blive betragte som spam og slettes uden varsel.
DuxLeader
Stoker II
Stoker II
Indlæg: 59
Tilmeldt: 25 jan 2011 14:30
Mit fyr: Ikke udfyldt
Fremviser gerne i postnummer: 4100
Kontakt:

Danske piller, Fra 1600,- pr. ton, Sjælland

Indlæg af DuxLeader » 05 jul 2012 22:32

Hej StokerPro'er

Jeg går i øjeblikket rundt med tanker om at starte en mindre pilleproduktion op her på Sjælland (Ringsted).

Rå materialet er der, pillepressen er der, men er kunderne der også?

Derfor vil jeg gerne lave en omgang kontrakter på pilleleverancer her til næste sesson - også for at jeg kan skyde mig lidt mere ind på behovet for kapacitet osv.

Pillerne vil komme til at overholde følgende spec.:

8 mm piller.
Aske < 0,6 %
Brændværdi > 4,9 kWh / kg
Askesmeltepunkt > 1200 grader C

Vi planlægger følgende pakning og priser:

Løse piller, leveret på europaller m. pallerammer, 600kg / palle, kr. 960,- pr. palle. (1600,- / ton)
Løse piller, leveret i pallesilo (Kan stå udendørs), 600kg/palle, kr. 960,- pr. palle. (1600,- / ton)
Piller i sække, 16kg, 800kg/palle, kr. 1400,-/palle. (1750 / ton)

3 paller løse piller (silo eller pallerammer) eller 2 paller i sække leveret på sjælland for kr. 500,-

Alle priser er inkl. dansk moms 25%.

Alle paller/sække/silo er genbrugs pakkemateriel og vi tager derfor pant på kr 300,- pr. palle som man selvfølgelig får tilbage ved retunering til os. Ved levering tager vores vognmand det tomme med retur så det bliver "bytte bytte købmand" ved faste leveringer.

Priserne er kun gældende for kunder der tegner kontrakt på en minimums mængde til næste sesson, hvad vores løssalgspriser vil blive har vi ikke lagt os fast på endnu, og hvis vi får nok kontraktkunder bliver der ikke noget løssalg.

Vi starter først produktionen hvis vi får nok kontraktkunder, men hvis du tegner kontrakt er du sikret piller til de lovet priser, for ellers leverer vi importeret piller med samme kg priser og minimum samme specifikationer.

Skriv en email (info@energyharvest.dk) eller ring (2020 8653) hvis det har din interesse.

mvh. Thomas Fransson, EnergyHarvest
Thomas Fransson
Energyharvest, lidt nemmere, lidt billigere
www.energyharvest.dk
info@energyharvest.dk


DuxLeader
Stoker II
Stoker II
Indlæg: 59
Tilmeldt: 25 jan 2011 14:30
Mit fyr: Ikke udfyldt
Fremviser gerne i postnummer: 4100
Kontakt:

Danske piller, Fra 1600,- pr. ton, Sjælland

Indlæg af DuxLeader » 05 jul 2012 23:41

Hej StokerPro'er

Jeg planlægger også, i forbindelse med pille produktionen, at fremstille en mindre mængde pille flis til følgende priser:

Pilleflis, løs, kr. 250,- pr. m3
Pilleflis i big bag, kr, 300,- pr. m3
Pilleflis i småsække, kr. 350,- pr. m3

Alle priser er afhentet og inkl. 25% moms.

mvh Thomas Fransson, EnergyHarvest
Thomas Fransson
Energyharvest, lidt nemmere, lidt billigere
www.energyharvest.dk
info@energyharvest.dk

Brugeravatar
Flunk
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
Indlæg: 5377
Tilmeldt: 02 jan 2007 10:20
Mit fyr: Scotte 16 kW med Blackstar BS1016 kedel
Areal: 186 + 160 l VVB
Brændsel: 8 mm Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 3660
Geografisk sted: Sjælland N / Slagslunde
Modtaget likes: 1 gang

Danske piller, Fra 1600,- pr. ton, Sjælland

Indlæg af Flunk » 06 jul 2012 07:09

Godt initiativ på Sjælland.
__________________________________________________________

Flunk ( Claus )

Online: http://pillefyr.nordjysk-bioenergi.dk/d ... ?mac=Flunk

Brugeravatar
Lintz
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
Indlæg: 7985
Tilmeldt: 21 maj 2011 08:24
Givet likes: 1380 gange
Modtaget likes: 796 gange

Danske piller, Fra 1600,- pr. ton, Sjælland

Indlæg af Lintz » 06 jul 2012 07:37

Løse piller på paller - Det lyder altså lidt usmart i mine ører - et lille skub med truck eller palleløfter og man risikerer at have piller ud over det hele icon_frown.gif

Da jeg bor i Østhimmerland bliver det nok ikke særligt aktuelt for mig, men vil sige at jeg aldrig ville binde mig til en kontrakt på piller for at få en evt. lavere pris - jeg vil have muligheden for at vælge, også selv om at jeg kun indtil nu har handlet ved den samme pilleleverandør.

Men derfor skal du da alligevel have held og lykke med det her fra.
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.

peos
Stoker V
Stoker V
Indlæg: 151
Tilmeldt: 26 feb 2012 18:04
Mit fyr: Scotte 20 kW og 60 rør solvarme
Areal: 280
Brændsel: træpiller 8 mm
Fremviser gerne i postnummer: 4700
Dagligt forbrug: Ved jeg ikke endnu
Geografisk sted: Næstved

Danske piller, Fra 1600,- pr. ton, Sjælland

Indlæg af peos » 06 jul 2012 08:12

Det lyder bestemt meget interessant, og jeg kører gennem Ringsted hver dag, så det ville også være nemt.

Men jeg tegner ikke kontrakt på piller, som jeg ikke har haft lejlighed til at afprøve.


DuxLeader
Stoker II
Stoker II
Indlæg: 59
Tilmeldt: 25 jan 2011 14:30
Mit fyr: Ikke udfyldt
Fremviser gerne i postnummer: 4100
Kontakt:

Danske piller, Fra 1600,- pr. ton, Sjælland

Indlæg af DuxLeader » 06 jul 2012 09:28

Hej StokerPro'er

For lige at afklare et par spg.

1) "Kontrakt" er ikke ment mere fast end at hvis der er klager/slagger/problemer så bliver man ikke tvunget til at aftage, desuden er det også først betaling ved levering....så hvis man nu ikke VIL have de piller så er det ikke så svært at slippe.

2) Ekstraforbrug ud over "kontrakt" mængde er afregnet til samme pris.

Det er ikke fordi jeg vil binde folk til noget aftag eller andet, men jeg vil gerne afklare hvilket behov/marked der er der og det er møj lettere at tale med bank/finans folk når man har en idé om hvor meget der kan sælges og til hvilken pris.

Pillerne skal blive topkvali, ellers anerkender jeg at konkursen kommer :-)

mvh. Thomas
Thomas Fransson
Energyharvest, lidt nemmere, lidt billigere
www.energyharvest.dk
info@energyharvest.dk

Brugeravatar
Flyball
Stoker XII
Stoker XII
Indlæg: 694
Tilmeldt: 11 aug 2009 19:00
Mit fyr: Panasonic luft/vand VP
Areal: 325 m2 + 70 m2
Brændsel: El
Fremviser gerne i postnummer: 4690
Dagligt forbrug: ???
Årligt forbrug: ???
Geografisk sted: Midtsjælland
Modtaget likes: 25 gange

Danske piller, Fra 1600,- pr. ton, Sjælland

Indlæg af Flyball » 06 jul 2012 10:05

Hejsa, det kunne da være en fin mulighed, prisen er jo ikke helt skæv for os på øen, men som nævnt andet sted, så afhænger det jo helt af kvaliteten, om det er værd at få inden for dørene (og i Baxi-dyret).
Har nogen herinde fra prøvet pillerne før, eller er der mulighed for en mindre test-leverance, bliver jeres produktion helt på "learning by doing" stadiet eller har i erfaring med pilleproduktion i større stil ?


:great:
Everybody wants to go to heaven, but nobody wants to die !

Tidligere fyr: BAXI 1,5-350. Med IS og TS
Tidligere årsforbrug af træpiller (8mm): 8,5 tons

DuxLeader
Stoker II
Stoker II
Indlæg: 59
Tilmeldt: 25 jan 2011 14:30
Mit fyr: Ikke udfyldt
Fremviser gerne i postnummer: 4100
Kontakt:

Danske piller, Fra 1600,- pr. ton, Sjælland

Indlæg af DuxLeader » 06 jul 2012 10:08

Lintz » 06 Jul 2012, 07:37 skrev:Løse piller på paller - Det lyder altså lidt usmart i mine ører - et lille skub med truck eller palleløfter og man risikerer at have piller ud over det hele icon_frown.gif
.
- Alternativet er en Bigbag som der ikke holder formen ret godt. Fordelen ved pallerammer er at du let kan "øse" pillerne med en spand, og efterhånden som du får forbrugt pillerne kan du tage rammen af så pillerne er let tilgængelig.

Men en løsning hvor pallerammen sidder lidt mere fast på pallen kunne måske være en idé der skal arbejdes på...

En bigbag bliver ret hurtigt en slatten omgang og hvis den vælter har du igen piller ud over det hele, men hvis man heller vil have dem leveret i sådan en, er det også OK med mig. En pant på 60kr. for en sæk :-)

mvh. Thomas
Thomas Fransson
Energyharvest, lidt nemmere, lidt billigere
www.energyharvest.dk
info@energyharvest.dk

DuxLeader
Stoker II
Stoker II
Indlæg: 59
Tilmeldt: 25 jan 2011 14:30
Mit fyr: Ikke udfyldt
Fremviser gerne i postnummer: 4100
Kontakt:

Danske piller, Fra 1600,- pr. ton, Sjælland

Indlæg af DuxLeader » 06 jul 2012 10:12

Flyball » 06 Jul 2012, 10:05 skrev:Hejsa, det kunne da være en fin mulighed, prisen er jo ikke helt skæv for os på øen, men som nævnt andet sted, så afhænger det jo helt af kvaliteten, om det er værd at få inden for dørene (og i Baxi-dyret).
Har nogen herinde fra prøvet pillerne før, eller er der mulighed for en mindre test-leverance, bliver jeres produktion helt på "learning by doing" stadiet eller har i erfaring med pilleproduktion i større stil ?


:great:
Presser / material mv. kommer bla. fra pilleproduktionen der kørte på Orebo teglværk. Det er nye folk ved roret men der trækkes på de erfaringer de gjorde sig.

viewtopic.php?f=178&t=5706 <- Link til en StokerPro'er der prøve piller fra dem - dengang.

Da produktionen endnu ikke køre er der ingen testlev eller andet endnu :-)

mvh. Thomas
Thomas Fransson
Energyharvest, lidt nemmere, lidt billigere
www.energyharvest.dk
info@energyharvest.dk

Brugeravatar
Lintz
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
Indlæg: 7985
Tilmeldt: 21 maj 2011 08:24
Givet likes: 1380 gange
Modtaget likes: 796 gange

Danske piller, Fra 1600,- pr. ton, Sjælland

Indlæg af Lintz » 06 jul 2012 10:28

DuxLeader » 06 Jul 2012, 10:08 skrev:
- Alternativet er en Bigbag som der ikke holder formen ret godt. Fordelen ved pallerammer er at du let kan "øse" pillerne med en spand, og efterhånden som du får forbrugt pillerne kan du tage rammen af så pillerne er let tilgængelig.

Men en løsning hvor pallerammen sidder lidt mere fast på pallen kunne måske være en idé der skal arbejdes på...

En bigbag bliver ret hurtigt en slatten omgang og hvis den vælter har du igen piller ud over det hele, men hvis man heller vil have dem leveret i sådan en, er det også OK med mig. En pant på 60kr. for en sæk :-)

mvh. Thomas
Kan såmænd godt følge din tankegang men vil anbefale en slags "halvpose" som ligger i pallen, måske i forskellige størrelser så du derved kan stable rammer ovenpå hinanden og derved spare paller.
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.


Besvar